søndag 2. mai 2010

MAMMA JEG HAR DYKKA I HAVET!!

Nyter mojito i mojitoens heimland vell


Men akkurat denne vakke så god....


Stranda i Valadero:

Har hatt ei super uke paa Cuba. Landa i Havana paa tirsdagskvelden, aa motte Helle og Tina paa hotellet. Har vert paa guidet tur rundt i byen, aa blandt annet vert paa ett rom museum aa sett hvordan rom lages. Havanna rom er verdens beste! Paa kvelden dro vi paa rom museumet aa saa paa et salsashow. Kjempe flinke dansere.

Havanna er en nydelig by, men masse fine gamle bygninger. Det lukter sigar i gatene, aa det finnes nesten bare gamle veteran biler. Naar man gaar rundt i byen foles det som at tiden bare har staatt stille der siden 50-tallet.

Paa torsdagen leide vi bil og kjorte til Vinales, som er en liten by 15 mil utenfor Havnana. Kjempe goy med roadtrip. Saa kjorte vi til Valadero, som er ei halvoy paa andre siden av Havana igjen, aa bodde paa hotell 2 dager. Freaket litt ut naar jeg kjorte i 130 kmt i baerfottene aa motorveien plutselig slutta. Var liksom bare slutt paa veien ogsaa kom det en aaker. Greide heldigvis aa bremse i tide, men vi trodde ett oyeblikk der at vi skulle do.

Valadero var helt nydelig! Kritthvite strender og turkist vann. Aldri sett noe saa nydelig foer!! Gikk bare rundt aa maapet forste dagen paa stranda. Vi bodde paa all-inclusivce hotell, med absolutt alt inkludert, ogsaa baren som var aapen 24t i dognet. Fantes en alkoholiker der, som satt i baren 24t i dognet, han sov tilogmed i baren.

Ogsaa dere, saa dykka jeg i havet! Det hadde verken dere eller jeg trodd om meg, med tanke paa dyptvannskrekken min. Vi dro med en baat ut i havet aa snorkla ved ett korallrev. Det var det fineste jeg har sett!! Jeg er glad jeg etter mye om og men tilsutt hoppa ut i vannet. Guiden vaar trodde foerst jeg ikke kunne svomme, aa at det var derfor jeg nola med aa hoppe i vannet, saa han holdt meg i haanda aa svomte i nerheten av meg heletiden. haha. Vi saa masse fine fisker i forskjellige farger.

Forresten saa er ikke Cuba noe sted aa dra for matentusiaster. Det finnes nesten ikke at, restauranter eller godteri der. Paa roadtripen vaar kjorte vi i 3 timer for aa leite etter mat. Paa ett tidspunkt var vi saa sultne at vi stoppa bilen aa stjal bananer fra en plantasje langs veien. aa naar vi foerst fant en restaurant, var det eneste de hadde mikrobolgeovn pizza. Men Cuba er det fineste landet jeg har vert i!

Naa sitter jeg aa dreper tid paa flyplassen paa Cuba. Reiser til Quito naa snart, ogsaa reiser jeg fra Quito til Panama i morgen tidlig. Ses snart Norge.

Suss fra Havana

2 kommentarer:

  1. Hei vennen :-) Nå var det bra godt med et livstegn fra deg. Det ble litt mange dager uten å høre noe som helst fra deg.Cuba høres flott ut men nå gleder vi oss VELDIG til å få deg hjem igjen!!!!
    STOOOOOR klem fra mamma.

    SvarSlett
  2. Stolt av deg som bada paa saa dypt hav;))

    SvarSlett