torsdag 22. april 2010

Skal vi leke politi??

Idag naar jeg vaakna fra fosterstillinga jeg la meg i i gaar trodde jeg at puppene mine hadde vokst. Men til min store skuffelse var det bare ett sammenbretta ecuadoriansk flagg i bhen. Fikk litt noia naar jeg logga paa facebook aa saa at eieren av baren jeg stjal evt laante flagget fra hadde lagt meg til som venn. Ignorerte requesten, kommer aldri til aa gi fra meg flagget.

De som har lest bloggen min har kanskje faat med seg at jeg skreiv ett innlegg om politiet her nede for noen mnd siden? "I eccua leker de politi" eller noe saant. I gaar fikk jeg bekrefta utsagnet mitt. Vi ble nemlig veldig sultne etter en bytur aa bestemte oss for aa kjore til Burger king. Bk og mc donalds i Quito var stengt saa vi kjorte helt til Cumbaya. Stengt der ogsaa. Paa vei tilbake til Quito ble vi stoppa av en politibil. Jeg frika ut aa bare "shit, naa havner vi i fengsel. jeg vil ikke i fengsel". Politimannen kom bort til bilen aa samtalen foregikk nogenlunde slik:
"Hvor er du fra?". "Norge!". "Hva gjor politiet i norge med folk som fyllekjorer?". "Ingenting saa lenge du bare har drukket ei ol, slik som kompisen min her har." "han har ikke bare drukket ei ol, det stinker alkohol i hele bilen jo." "Han har bare drukket ei ol, jeg derimot..". Det hele endte med at vi ga han 20 $ aa fikk kjoere videre. Lekepoliti!!

I gaar var jeg forresten paa papallacta, som er "hot springs", altsaa vann fra vulkaner. Det var kjempefint der, aa "bassengene" var herlige.

Naa henger jeg bare ut i Quito, mens jeg venter paa at bilettene mine til Cuba skal komme i orden. Forhaapentligvis drar jeg paa tirsdag :)

Suss fra Quito

Kan de ikke annet enn å se deilige ut i uniformene sine?:



Litt vannskelig å få til bra bilder siden det var mørkt og mye damp fra vannet osv, men dette er fra papallacta:

2 kommentarer:

  1. Skulle onske det var han som hadde stoppet meg naar jeg fikk fartsbot her om dagen ;)))

    SvarSlett